HTML

Wales

az új életemről az ismerősöknek, barátoknak és azoknak, akik szurkolnak, hogy sikerüljön

Friss topikok

  • Hakapeszi_Maki: Koszi a biztatast, minden barati tamogatas jol esik, meg ha csak a tavolbol is. Ha tovabbra is olv... (2011.02.22. 18:28) 2011.02.15.
  • Iriiis: Gratulálok Anyuci a lakáshoz, nagyon örülünk neki! Biztos szép és jól érzed magad benne. Hiányzol!... (2011.02.13. 21:23) 2011.02.08.
  • Hakapeszi_Maki: Nyuszim, köszönöm a biztatást, de még nincs meg a személyim, vagyis nincs nálam. Nem is kapom viss... (2010.12.06. 22:25) 2010.12.05.
  • Iriiis: Anyucim, nem csinálok belőle problémát ha végül te viszel Londonba!:P Amúgy spinning-re gondoltál?... (2010.11.22. 16:48) 2010.11.21.
  • Lilla21: én tudom mííí az bíbíbíííí :P:P pusziii (2010.11.01. 13:56) 2010.10.31.

Linkblog

2010.10.31.

2010.10.31. 10:52 Hakapeszi_Maki

Vasárnap reggel, 8.35, új és itteni idő szerint. Sokkal gyorsabban telnek a napok mióta dolgozom, tegnap is 11-ig, viszont buszom csak 12.38-kor jön, tehát van másfél órám csavarogni Hay-on-Wye-ban minden szombaton. Emiatt korábban aggódtam, de azóta rájöttem, hogy ott is minden nyitva van szombaton egész nap, tekintettel vannak arra, hogy a legtöbb ember hétközben egész nap dolgozik. Tehát nagy tömeg volt a városban, járták az emberek az üzleteket, szűk kis utcákban, kőházak között, nagyon hangulatos HOW is. Tele voltak az étkezdék, van itt egy nagyon jó piac, hatalmas régi kőoszlopok között zárt helyen, majd teszek fel képet iwiw-re. Ott is tudtam volna vásárolni, luxus szappanokat meg fürdősókat, olyasmit amit Swansea-ben láttunk, ajándéknak is jók, főleg hogy nem is olcsók, viszont nagyon különlegesek. Meg még egy csomó mindent, helyi kézművesek termékeit, bőrtáskák, bábok, bútorok, házi sütik stb.

Találtam egy kva jó drogériát, parfümökkal meg jó krémekkel, oda visszamegyek szintén ajándékügyben. Apunak is lesz a névnapja, veszek majd itt neki 10 éves, helyben készült cyder cognac-ot, vagyis almakonyakot. Itt nagy hagyománya van a cyder-nek, ami almából készült alkoholos ital. A lányoknak is vettem egyet.

Tegnap itt volt a srác, aki kihozott, magyarokat költöztetett haza innen Nagyszénásra, szóval remek alkalom lett volna arra, hogy csomagot küldjek haza. Már egy hete gyűjtögettem bele az apróságokat a lányoknak meg a családnak, meg persze végre pénzt is akartam küldeni, idáig nem tudtam. Egyrészt mert még csak két hete dolgozom, másrészt mert nem jött még meg Lilla kártyája. Szóval szerveztük napok óta, telefonon is beszéltünk a Péterrel én is meg Heni is, az első infó az volt, hogy szombaton de. jön érte. Aztán hívta Henit, meg - miután én is hívtam - nekem is mondta hogy 13 óra után ér csak Heniékhez. Én dolgoztam, ezért itthon hagytam összekészítve mindent + 20 fontot, mert nem tudtam, mennyit kér. De mikor 14 h körül hazaértem még sehol sem volt. 16 óra után már nem bírtam tovább cérnával, felhívtam ismét, amit ritkán szoktunk, mert rengeteget beszél, egyszerűen imád telefonálni. Közölte hogy bocs, nem tud jönni a csomagért, már nincs rá idő. Egyszerűen elképesztő, hogy igy kitolt velem meg a lányokkal. Azt ígérte, hogy jövő hét végén, de nem hiszek neki ezek után. Meg Brecon kva messze van a nagyvárosoktól, ahová ő járni szokott, mégis hogy képzelte, most itt volt helyben!!! ?Sztem ez a fickó nem teljesen normális. Vele akartam hazamenni és visszajönni ünnepekre, de ezek után.. Az a baj, hogy a repülőtér Londonban van ahonnan mehetnék, miután a Ryanair kivonult, már nincs bristoli járat. Meg repülőn nem vihetek bármit, én itt szerettem volna megvenni az ajándékokat, főleg hogy leghamarabb 23-án érek haza valamikor. Szóval nagyon mérges vagyok.

Na mindegy, kíváncsi leszek jövő hét végén jön-e, és velem akarja-e majd a kerülőutat kifizettetni? Nagyon összeveszni se merek vele a fenti okok miatt.

Szóval ez a hét. Gyorsan eltelt, dolgozom és oda az egész napom.  Hazajövök 18 óra, eszek, tusolok és ennyi. Tévézni nem szoktam, nekem nincs, a nappaliban Jeff tévézik, a hálójukban vannak a magyar nyelvű csatornák, oda nem fogok betelepedni. Heni adott egy autós dvd-lejátszót, ami jó ötlet lett volna, ha nem szivargyújtós a töltője vagy mi. Szombat esténként szoktam velük nézni az itteni X-Factort, tök jó. Otthon nem érdekelt az ilyesmi.

Van már angol telefonom, kaptam Henitől ajándékba, meg kártyát is, töltöttem rá 5 fontot. A készülék Motorola, a lányaim jól lefitymálták, de nekem nincs vele problémám.

A hétfői napom pocsék volt. Sajnos nem néztem ki az ablakon így nem láttam, hogy minden tiszta dér. Nagyon hideg volt, -3 -4 fok is lehetett. Persze a bokacsizmám vettem, de még jó, hogy a sapkám bedobtam a táskába - na, azt gyorsan elő is vettem. A busz 20 percet késett, vagyis 25 percet vártam a hidegben. Akkor még annyira nem is fáztam, de a fűtetlen buszban ülve 35 percet - hát akkor már igen, meg mikor leszálltam HOW-ban. De ez volt a kisebb baj. Mint írtam, mindennap késik a busz mióta járok, reggel és délután is. Persze hétfőn délután nem késett, korábban jött. Én meg elmentem venni valamit egy üzletbe Írisznek a szülinapjára, amit már egy hete nézegettem, szóval lényeg hogy lekéstem. A következőnek 45 perc múlva kellett volna jönnie, na, az nem jött, csak újabb egy óra múlva - lehet hogy az őszi szünet miatt -, lényeg hogy több mint másfél órát ácsorogtam a megállóban. Elmenni nem mertem ugye hátha csak késik.. Szétfagytam. Addigra megint teljesen lehűlt a levegő, mármint kb. mint reggel. Alig tudtam megírni az sms-t Heninek, hogy ne aggódjon, egyszer csak megyek. Írta hogy átjönnek értem, de addigra kb. a busz is megérkezett volna. Szerencsére a kimaradt busz után következő nem késett, de nem volt rajta túl meleg, lényeg hogy nagyon átfáztam. Szerencsére semmi bajom nem lett. Heni nagyon kiakadt, tényleg az itteni buszok megbízhatatlanok, pedig nagyon sokat fizetek a heti jegyért, 20,50 fontot Hay-on-Wye-ig, ami 16 mérföld, és ami megdöbbentő, Herefordba is annyi, ami 36 mérföld! Szóval mondtam Heninek, hogy ha panaszt tesz, erre is kérdezzen rá, ez hogy lehetséges? Kicsit sokallom, havonta 82 font minimum az átjárás, ki lehet számolni, az nem kevés. És akkor állandóan késnek, fűtetlenek, aztán megy a sofőr mint az őrült..

Ennyit a buszokról. A hétfői zimankó óta tavaszi idő van, naná, a busz is csak reggelente késik, bár erős a gyanúm, hogy a szünet miatt egyszerűen később jön, csak én nem figyeltem a jelzésekre..:( Lehet, kicsit hülye vagyok.. Megfizettem az árát, a héten minden reggel 15-20 percet dekkoltam feleslegesen a megállóban.

Marianne és Ani, köszönöm a leveleket és hogy érdeklődtök. Várom az infókat az orosházi történésekről, közös ismerősökről, nehogy kimaradjak valamiből:D Marianne, boldog névnapot kívánok előre is, külön egyenlőre nem írok senkinek, majd ha lesz saját gépem  - jövőre - akkor több időt tölthetek a neten. Irénke, az egyhavi  munkavállalás nem kivitelezhető, National Insurence Number nélkül nem állnak veled sehol szóba, még ha a work permitet ki is hagynád, mert arra van 30 napod a munkábaállástól számítva. Azonkívül ha valaki feketén alkalmazna is rögtön, nulla nyelvtudással, számold ki: oda-vissza út min. 200 font - inkább több, szobabérlés min. 200 font - inkább több, és nem biztos, hogy keresnél összesen 800 fontot, mert feketén csak részmunkaidősöket szoktak alkalmazni - tudomásom szerint, de azokat se szívesen, mert durván büntetnek, téged is meg a munkáltatót is.

Következő bejegyzés egy hét múlva várható, és remélem azzal kezdem majd hogy "Végre elment a csomag". Kivéve ha valami szenzációs történik velem, amit erősen kétlek.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hakapeszi-maki.blog.hu/api/trackback/id/tr822411312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iriiis 2010.11.01. 12:57:40

Anyuci, aljas vagy..

tudom hogy direkt említetted meg az ajándékot..:(((

puszi:)

Lilla21 2010.11.01. 13:56:24

én tudom mííí az bíbíbíííí :P:P
pusziii
süti beállítások módosítása