HTML

Wales

az új életemről az ismerősöknek, barátoknak és azoknak, akik szurkolnak, hogy sikerüljön

Friss topikok

  • Hakapeszi_Maki: Koszi a biztatast, minden barati tamogatas jol esik, meg ha csak a tavolbol is. Ha tovabbra is olv... (2011.02.22. 18:28) 2011.02.15.
  • Iriiis: Gratulálok Anyuci a lakáshoz, nagyon örülünk neki! Biztos szép és jól érzed magad benne. Hiányzol!... (2011.02.13. 21:23) 2011.02.08.
  • Hakapeszi_Maki: Nyuszim, köszönöm a biztatást, de még nincs meg a személyim, vagyis nincs nálam. Nem is kapom viss... (2010.12.06. 22:25) 2010.12.05.
  • Iriiis: Anyucim, nem csinálok belőle problémát ha végül te viszel Londonba!:P Amúgy spinning-re gondoltál?... (2010.11.22. 16:48) 2010.11.21.
  • Lilla21: én tudom mííí az bíbíbíííí :P:P pusziii (2010.11.01. 13:56) 2010.10.31.

Linkblog

2010.11.07.

2010.11.07. 09:00 Hakapeszi_Maki

 Vasárnap reggel, és nem, nem ment el a csomag.

Mikor múlt szombaton felhívtam Pétert aki azt ígérte, hogy délután jön érte. Nem jött, akkor azt mondta, jövő hétvégén viszi, majd írjunk neki e-mailt hétközben. Nem írtunk, viszont ráírt Henire chat-en. Heni letolta, hogy mégis mit képzel, ez nem így működik, fontos lett volna, miért vágott át, stb.. akkor neki azt mondta, hogy mondja meg nekem, hívjam pénteken. Ez megtörtént tegnapelőtt, nagyjából így: Szia Péter, Marcsi vagyok. - Milyen Marcsi? - Gyné Marcsi. - Marcsi, Marcsi.. Ja, Bristolból! - Majdnem. Breconból. Mikor jössz a csomagért? - Figyelj Marcsi, szerintem jövő hét végén el tudok érte menni.. A beszélgetés itt megszakadt, annál az oknál fogva hogy kinyomtam. Nem akarok a saját szintem alá menni, ezért nem minősítem. Csomag marad, pénz megy szerdán - remélhetőleg - borítékban egy orosházi ismerőssel, aki megy haza.  (Bár a csomag miatt aggódom, titokzatos módon eltünt egy csomag csokis keksz a lányoknak vásárolt édességek közül..)

Pistinek hívják a srácot akivel a borítékot küldöm majd, rákóczitelepi, és vele, illetve egy másik - szegedi - sráccal, Robival megyek majd haza. Az infót itt élő magyartól kaptam, emiatt (is) tartani kell a kapcsolatot az itteni magyarokkal, segíthetjük egymást különböző módokon. Én is ha megyek haza nagyon szívesen viszek csomagot vagy bármit azoktól, akik akkor nem tudnak hazajönni. Szóval megyek haza már 17-én!!!!! És január 2-án indulok vissza. Autóval megyünk és jövünk természetesen - szegény alsóbb régiók megint megszenvedik az utazást. A Henderson egyébként dec. 22. - jan. 4. között zárva lesz, de én előbb lelépek. Biztos nem lesz gond, nagyon rugalmasak és megértőek. Természetesen fizetést csak a fenti időszakra kapok majd, de nem számít.

A fizetéssel egyébként továbbra is gondok vannak, mármint nem értem, mikor utalnak. Szóval múlt pénteken kaptam kp-ban 80 font előleget, azt mondták hogy a többit utalják. Tegnapelőtt korán reggel is megnéztem a neten, ugye eltelt egy hét - sikerült regisztrálnom a netbankon -, és még mindig mínusz 1,45 font volt a számlámon. Elmentem dolgozni, és miközben gyalogoltam befelé az üzembe felcsípett Diane, egyik adminisztrátor hölgy, aki egyébként egy tündér, komolyan. Persze rögtön közöltem vele a problémám, ő meg közölte, hogy next friday. What?!! Kiakadtam, nem értettem, 3-5 napról volt szó, azt is sokalltam, de ezt végképp nem értem, két hét? És sajnos azt sem, ahogy magyarázta. Köze van a levonásokhoz. A lényeg, hogy mondtam, nekem küldenem kell(ene végre!!) haza pénzt, meg elküldtem a work permit form-ot, ha a work office nem tudja leemelni a 90 fontot a számlámról visszadobja a kérelmet. Persze egyből mondta hogy menjek akkor az irodába, ideadja a pénzt. De hogy adja ide? Akkor ezek szerint még nem utalták el? Persze Diane tehet az egészről, miért nem beszél magyarul?!!:D Nehéz hiányos nyelvtudással. Lényeg, hogy arra lyukadtunk ki, hétfőn - holnap - vigyem a csekkfüzetem, azzal a Hay-On-Wye-i postán befizetjük a számlámra a 90 fontot (mármint persze többet, mert mínuszban van), azt azonnal jóváírják. Ő elvisz autóval és el is intézi, vagyis segít. Azt nem értem, hogy végül a 90 fontot is kifizetik-e helyettem,  vagy megelőlegezik, mert közben is volt bonyodalom. Mondanom sem kell, bajban vagyok az igeidőkkel, így általában egyszerű jelent használok, még múlt idő esetén is (tudom, béna vagyok), és mögé teszem az időhatározót. Szóval mondtam Diane-nek, hogy elküldtem a nyomtatványt tegnap. Vagyis azt hittem, hogy azt mondtam, de nem. Keverem ugyanis a yesterday-t és a tomorrow-t. Valójában azt mondtam, hogy holnap küldöm és nem értettem, hogy miért nyomtatott nekem másik nyomtatványt ki, és miért magyarázta, hogy a fizetéshez ne magamat, hanem a Henderson-t írjuk:D:D Naggggggyon béna vagyok!!! Persze rájöttem gyorsan, de a lényeg hogy emiatt remélem, ők fizetik ki holnap azt a pénzt, és majd levonják részletekben később. Persze jó lenne ezt el is mondani nekik.

Dolgoztam persze tegnap délelőtt is 11-ig, nagyon jól elvagyok, már nem fáj a hátam és az álló munkával egyáltalán nincs problémám, sőt. Az ülésből lett már nagyon elegem otthon. Tehát tulajdonképpen ezzel a munkahellyel az az egyetlen gond, hogy nem Breconban van, sok a buszjegy. Szóval 11-ig dolgoztam. Már egy hete megbeszéltük Henivel és lányával, Gabival hogy átjönnek szombaton, és elmegyünk csavarogni HOW-ban. Úgy is volt, du. 3-ig kóvályogtunk, akkor is csak azért jöttünk haza, mert Heninek randija  volt skype-on a családjával, meg jött hozzám Irénke, egy orosházi magyar aki szintén már kb. 4 éve itt van. Egyrészt megbeszéltük a hazautazást, neki köszönhetem hogy tudomást szereztem erről a lehetőségről, ő pedig azért jött, mert felvették a Hendersonba a lánya barátját, és hogy mikor megy a busz, milyen a meló stb. Egy busszal járunk majd, Dan-nak hívják (tévhit az ae kiejtés a esetén, vagy csak itt Walesban, itt valóban a-nak ejtik a legtöbb esetben, a Dan is kőkemény A és a cash is, sőt mikor e-vel mondtam kijavítottak). Nagyon béna az angolok többsége, csak egy kis tévedés és nem értik. Mikor veszem a heti jegyet visszakérdez. Én ugyanis a weekly-t wíkli-nek mondom, úgy tanultam, ők pedig wikli-nek, nagyon röviden. Ez csak egy példa volt persze, bárcsak ez lenne az egyetlen problémám. Visszatérve a tegnaphoz: nagyon jó nap volt, egy kicsit shoppingoltunk, meg bementünk kajálni egy helyre, meghívtam őket - először - egy angol reggelire. Már épp ideje volt, mert Heni tényleg nagyvonalú velem. Kicsit sokba került, mert 24 fontot fizettem a 3 főre, nem gondoltam, abból a pénzből nagyon be tudtunk volna vásárolni a Morrisons-ban, de mindegy, úgysem lesz ilyen gyakran. A kaja egyébként ebből állt - egy tányéron -: paradicsomos bab, tükörtojás, sonka, paradicsom, pirítós. Meg persze kávéztunk, a lányok üdítőt is ittak. Kicsit vásároltam, két felsőt vettem persze olcsón a charity shopban, meg egy gyertyát a szobámba, nagyon szép, nagy. Az egyik felsőt kimondottan a christmas-party-ra vettem, amin viszont nem veszek részt, mivel már otthon leszek!!!! Szerintetek nagyon bánt ez a dolog?:D

Írtam már sokat a charity shopokról, de azt nem, ha jól emlékszem, hogy valójában mik ezek. Mindegyik üzletnek más a célja vagy szponzoráltja, nem is tudom hogy mondjam. Tehát van, amelyik vöröskeresztes, van mellrákos, walesi légimentéses, vagy afrikai, mint például az Oxfam HOW-ban. Szóval az emberek beviszik a megunt holmijukat, az akár bútordarab is lehet, vagy könyv, ruhák, cipők, akármi, mindezt ingyen. A boltban eladják, és a befolyt pénzt az az alapítvány kapja, amelyiknek gyűjt a bolt, tehát mellrák alapítvány vagy épp a légimentők. Ez nagyon jó ötlet, nem értem nálunk miért nincsenek ilyen boltok.

Tegnap "kimozdultam", még a tanfolyamon szerdán megbeszéltem Edinával, egy nagyon aranyos magyar lánnyal hogy elnézek a Puzzle Tree-be, ahol dolgozik hétvégenként. Ez egy bár, elég igényes. Szóval tegnap este elballagtam egyedül, mert másnak nem volt kedve, ücsörögtem ott egy órát, aztán hazaballagtam. Meghívott egy teára, sokat vihorásztunk mire kidugította a lefolyót mert beledobáltak mindent az idióta angol pultoslányok, szóval többek között gyertya és szívószál is került elő belőle. Mivel befutott egy csapat vendg sok dolga lett, nem tudott velem tovább dumálni, de így is jó volt, elég is volt, végig köhögtem az egészet. Még mindig nagyon csúnyán köhögök és nincs hangom, már nagyon unom. Szóval hazaballagtam, el egy nagy diszkó mellett, ahol igen emelkedett volt a hangulat, ott állt előtte a mentőautó meg kb. 3 rendőrautó is. Mikor ezt mondtam Heninek közölte, hogy ne csodálkozzak, itt a szórakozás azt jelenti hogy hullarészegre iszod magad. Egyébként is hülyék a wales-iek, komolyan mondom. Tegnap estére már eléggé lehűlt a levegő, kb. 3-4 fok lehetett, de sokan rövidujjú pólóban voltak, meg mezítlábra vették fel a cipőt, stb. De ez általános jelenség, reggelente látom az iskolásokat, alig van rajtuk valami, némelyik majd' megfagy, de a többsége rá se ránt. Hát, ők tudják.

Ragyogóan süt a nap, a mai nap is jónak ígérkezik. Ma befesti Heni a hajamat, meg főz is valamit, gondolom én takarítok vagy segítek a főzésben, meg elmegyünk a Homebase-be, ami olyan mint nálunk az OBI. Venni akarok festéket a fürdőszobára és ha sikerül, kifesteni vagy festetni még karácsony előtt. Otthon nem találtunk olyan színt, ami jó a járólaphoz. Délután meg megyünk kirándulni ismét. Vagy egy nagy tóhoz, vagy egy vízeséshez, tehát töltöm a fényképezőgépet. Még adós vagyok az előző két kirándulás képeivel, de gond a nagy méretük. Idáig Lillusnak küldözgettem haza és ő lekicsinyítve visszaküldte, de az nehézkes és nincs is rá már időm. Heni viszont azt mondta, hogy ő is le tudja kicsinyíteni, csak nem tudom mikor tudom rávenni, hogy megcsinálja vagy megmutassa, hogy kell. Nem tudom, melyik programmal csinálja.

Lilla tervezi, hogy kijön hozzám dolgozni. Januárt mondott, de szerintem először mindenképp jogsit kell szereznie, itt anélkül nehéz az utazás. Szóval leghamarabb tavasszal, úgy gondolom. Én nagyon szeretném, Írisz kevésbé, nem szeretne egyedül maradni, viszont jönni se, mármint hosszú időre. Egyébként jönni nagyon is akar, és jönnek is tavasszal. Megkaptam az egész évi leállásokat előre, lesz egy pár és mind fizetett, majd akkorra időzítjük, és minél előbb megveszem a repülőjegyeket, úgy sokkal olcsóbb. Lillust biztosan felvennék oda, ahol én dolgozom, nem tudom írtam-e hogy a tulaj kérdezte, nem tudok-e még esetleg magyarokat, akik munkát keresnek. Ha írtam már elnézést, de nem tudok eleget dicsekedni azzal, milyen elégedettek velem:D Jókedvvel is járok munkába, a buszon mp3-at hallgatok, az eleve megalapozza a jó hangulatot, mármint a kedvenc zenéim (amiket véletlenül letöröltem, az összeset:( de Gabi pótolta a dvd-mről ami tele van 80' számokkal, imádom:D).

Még talán annyit hogy a munkahelyemen jóban vagyok mindenkivel, remekül szórakozunk Liz-zel, akivel dolgozom és egyidősek vagyunk, egyenként kitárgyaltuk az ott dolgozó férfiakat mint számomra szóba jöhető boyfriend-et:D Liz egyébként mondta, hogy majd keres nekem. Alig várom:(

Igyekszem majd a képeket feltölteni iwiw-re, mert gyönyörű helyeken jártam azóta és és fogok majd ma is, remélhetőleg. Üdvözlök mindenkit otthon, és decemberben találkozunk:D

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hakapeszi-maki.blog.hu/api/trackback/id/tr362429842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása