HTML

Wales

az új életemről az ismerősöknek, barátoknak és azoknak, akik szurkolnak, hogy sikerüljön

Friss topikok

  • Hakapeszi_Maki: Koszi a biztatast, minden barati tamogatas jol esik, meg ha csak a tavolbol is. Ha tovabbra is olv... (2011.02.22. 18:28) 2011.02.15.
  • Iriiis: Gratulálok Anyuci a lakáshoz, nagyon örülünk neki! Biztos szép és jól érzed magad benne. Hiányzol!... (2011.02.13. 21:23) 2011.02.08.
  • Hakapeszi_Maki: Nyuszim, köszönöm a biztatást, de még nincs meg a személyim, vagyis nincs nálam. Nem is kapom viss... (2010.12.06. 22:25) 2010.12.05.
  • Iriiis: Anyucim, nem csinálok belőle problémát ha végül te viszel Londonba!:P Amúgy spinning-re gondoltál?... (2010.11.22. 16:48) 2010.11.21.
  • Lilla21: én tudom mííí az bíbíbíííí :P:P pusziii (2010.11.01. 13:56) 2010.10.31.

Linkblog

2010.12.05.

2010.12.05. 06:53 Hakapeszi_Maki

12 nap múlva megyek haza!!! Holnap pedig már úgy mondhatom, hogy jövő héten megyek haza!!!

A hetem egy rémálom volt, elegem van, ha alcímet adnék a bejegyzésnek a "Balszerencse áradása" lenne a megfelelő, vagy ha hinnék bármilyen felső hatalomban azon tűnődnék, mit vétettem?!! Így csak azon dühöngök, miért velem történik mindez?!! És még nincs vége a "megpróbáltatásoknak", mert még kétséges az is, hogy valóban haza tudok menni 17-én. De kezdem az elején - remélem össze tudom szedni a gondolataimat.

Hétfő. Megjelent Tündi az életemben, akivel vasárnap találkoztam először Irénkééknél. Első látásra szimpatikus volt, és bár általában fenntartásaim vannak az első benyomás alapján történő megítéléssel kapcsolatban - hű de szépen írtam, de még nem hatott a kávé:D -, volt egy olyan érzésem, hogy benne nem fogok csalódni. A héten sok időt töltöttünk együtt, és ez az érzés csak erősödött. Nagyon kedves és értelmes nő, bizonyos tekintetben érettebb mint én, pedig 30 éves, én meg már 35 is elmúltam:D Pestről érkezett, de gyerekkorában élt Gádoroson is, ebből az időből való az ismeretsége Irénkével.

Szóval van másik magyar az üzemben, akivel reggelente együtt utazhatok, beszélgethetek a szünetekben magyarul, hülyéskedhetünk, mert szerencsére abban is partner. Ilyen szempontból jól indult a hét, a hétfőre már nagyon nem is emlékszem, az biztos hogy kva hideg volt egészen péntekig. Vagyis arra emlékszem, hogy hiába néztem az egyenlegem, sem pénteken, sem hétfőn nem emelték le a 90 fontot a munkavállalási engedélyre. Emiatt szóltam Lynn-nek, aki megígérte, hogy felhívja őket. Sajnos kedden viszont "áradni kezdett a balszerencse". Azzal kezdődött, hogy a 6.40-es buszra vártunk Tündivel és persze a többi utassal a megállóban, ami persze nem jött. Helyette jött két fickó zöld mellényben és közölte, hogy nem megy a busz a hó miatt - hétfőről keddre virradó éjjel esett -, mert még takarítják az utat, csak a 9.10-es busz megy majd. Megvitattuk a dolgot Tündivel és úgy döntöttünk, hogy nem megyünk haza, aztán ismét vissza, hanem keresünk valamit ami nyitva van és beülünk. A Co-op nyitott legkorábban, fél 8-kor, ott nézelődtünk, aztán 8-kor átmentünk a Morrisons kávézójába és kávéztunk. Utána - miután azt hittem, nincs mosdó a Morrisons-ban, tegnap jöttem rá hogy mégis - elindultunk mosdót keresni, mert majdnem bepislantottam. Nem találtunk, ezért bekönyörögtem magam az egyik charity shop-ba, ahol van az a kedves hölgy, ő megengedte hogy használjam a wc-t. Előtte persze írtam sms-t Julie-nak, neki van meg a száma a munkahelyemről, hogy későbbi busszal megyünk, ő szólt a többieknek.

Szerencsésen megérkeztünk, mert a 9.10-es időben érkezett, de nem a késés volt a kedd egyetlen negatívuma. Behívott Diane az irodába ahol Lynn közölte, hogy az előző héten feladott work permit form nem érkezett meg a Home Office-hoz, a hó miatt, ezért nem emelték le még a pénzt. Itt Breconban és Hay-On-Wye-ban kb. 5 cm eshetett:(  Kérdezem, milyen hó, mert ez nem hó, és úgy derékmagasságban mutattam, hogy ez a hó. Benn volt Robert is az irodában egyébként, ő a tulaj, azt hiszem róla is írtam már, ő "Elvis" - egyébként nagyon jó hapsi. Kérdeztem Lynn-t, hogy akkor mi lesz, a személyim nélkül, ami ugye a nyomtatvány mellett volt, nem tudok hazautazni. Mondja Lynn, hogy hívjam fel a követséget. Nem lelkesített fel a gondolat, és bár este Heni elmondta, hogy egyszeri hazautazási engedélyt tudnak adni, aztán otthon gyorsan megcsináltatom az útlevelem és azzal jövök vissza, nem hiányzik a londoni út egyedül, főleg anyagi szempontból, de egyébként sem. Messze van, nagyon nagy, át kell szállni útközben, mit ragozzam tovább. Nem így terveztem a londoni utat. Erre Robert rászólt Lynn-re, hogy hívja fel ő, de mondtam, hogy ez még korai. A levelet biztosítva adták fel, a sorszám alapján keresték a postán. Kicsit ideges lettem, de bíztam benne, hogy valahol megvan egy postakocsiban, akinek a gazdája úgy döntött, hogy ez neki túl sok hó ahhoz, hogy dolgozni tudjon. Írtam már, hogy itt így működik.

A levél szerdára sem lett meg, emiatt éjszaka 3 órát aludtam, és következő éjszaka is, meg már bőgtem is az idegtől, hogy ilyen nincs. Minek küldik vissza a teljes pakkot, benne az eredeti fényképes igazolványommal - mert azt kell elküldeni - amiatt, hogy nem tudták leemelni a pénzt a számlámról?! Ugyanúgy, változatlan formában küldtük vissza! Ezek itt hülyék, komolyan mondom. Tündi nyugtatgatott, azt mondta hogy ne aggódjak, mert akkor bevonzom a bajt. Én közöltem vele, hogy semmi ilyen hülyeségben nem hiszek, sőt semmiben nem hiszek, ezen meglepődött. Vagyis hiszek magamban és abban, hogy előbb-utóbb minden rendbe jön, és ennyi. Nem rejtem véka alá senki előtt, hogy ateista, materialista és racionalista vagyok, de elfogadom, ha valaki másképp gondolkozik, sőt irigylem, mert aki hisz Istenben és a mennyországban, vagy mondjuk a lélekvándorlásban, annak nem annyira ijesztő a halál gondolata. De bocs, kicsit elkanyarodtam.

Csütörtökön volt ez ügyben a nagy áttörés, Lynn-nek írt a posta, hogy meglett a levél, és továbbították Durham-be az Agency-hez. Nice. Lynn ismét behívatott amiatt, hogy sürgősen vegyem le az összes pénzt a számlámról, mielőtt le tudják emelni a 90 fontot. Nem értettem miért, erre a szokásos levelezésbe kezdtünk. Szóval ha az agency megint nem tudja leemelni a pénzt, ismét azonnal visszaküldik a pakkot. Ha viszont igen, beletelhet 4 hét is, mire visszakapom a személyimet. Lynn mondta még, hogy felhívja őket hogy megmagyarázza, miért nem sikerült ismét a transfer, nehogy gond legyen, és ha januárban visszajövök, folytatjuk. Ha elhúzódik az ügylet az nem baj, csak munkábaállástól számítva 30 napon belül meg kell igényleg a work permitet. Szóval nem töltött el túl nagy lelkesedéssel annak a lehetősége, hogy megvan a személyim, de mégsem tudok hazamenni, mert nem kapom vissza. Csütörtökön este már nem mentem el a bankba, mivel péntek reggelre van rajta a fizetésem is, mivel pénteken hajnalban úgyis mennem kellett levenni a pénzt, hogy Heni fel tudja adni a lányoknak Western Unionnal. Szóval miután péntekre virradóra ismét 1-ig sikerült aludni úgy fél 3 tájban bekapcsoltam a gépet, hogy megnézzem az egyenlegem és képeket töltsek fel. 344 font volt a számlámon. o.k. 5 óra körül elindultam a bankba - nagggyon hideg volt!!!! kb. mínusz 15 C -, hogy levegyem. Beütöttem hogy 300 font, mivel annyi a napi limitem, erre közli az atm, hogy 254 font áll rendelkezésre. Nagyon vicces. Szóval mégsem beszélt velük Lynn, vagy nem tudom mi történt. Lényeg, hogy megelőztek. Viszont megkaptam a work permit-et! végre. Tehát írnom kell egy levelet az agency-nek, hogy szíveskedjenek soron kívül visszaküldeni az igazolványom. Ezt holnap elküldjük faxon és levélben is. Az biztos, hogy otthom megcsináltatom az útlevelem, mert ha csak egy fényképes azonosítód van és az valami miatt elveszik külföldön.. Tehát még mindig van okom az aggodalom, bár jelmondatom a "nil desperandum", mint korábban írtam, nincsenek illuzióim, sőt maximálisan osztom Murphy tanait..:D

Szóval levettem a pénzt, hazarohantam, elkészítettem Heninek egy levél kíséretében, ugyanis mint írtam, pénteken nyit a co-op travel, ahol van Western Union. (Én ugye mindennap este érek Breconba, Heni viszont péntekenként 1-ig dolgozik, ezért őt kértem meg.) Aztán rohantam vissza a városba, a buszhoz. Fél 2 körül jött az sms Henitől, hogy nincs nyitva, másnap nyit a travel. No comment.

Csütörtökre már eléggé kész voltam, a nem-alvás és a feszültség, na meg a hosszú munkaidő rendesen kivette az erőmet, már a buszon majdnem elaludtam, és a nap végére már össze kellett szedni minden erőmet, hogy ne csak vonszoljam magam a gép előtt. Ezért felüdülésként hatott, mikor csütörtökön mondta Lilla, hogy kapott értesítőt, megjött a levél amit két hete adtam fel a 30 fonttal. Mivel Szegeden volt, este már nem tudott bemenni a postára érte, majd pénteken. Az emberekbe vetett hitem igencsak megrendült, ezért ez gyógyírként hatott, végre valami jó. Aztán pénteken délelőtt jött Lillustól az sms, hogy a boríték fel volt bontva, benne volt a szórólap amibe a pénzt dugtam, a pénz sehol, hanem egy nyomtatvány a magyar postától (nem véletlen a kisbetű!:(), amin panaszt lehet tenni. No comment.

Azt is Lilla mondta, hogy kaptam az APEH-től levelet, megbírságoltak 5000 forintra:(  Nahát, szegény embert még az ág is húzza. Olyasvalakinek ajánlottam fel az adóm 1 %-át, akinek nem lett volna szabad..? Mindegy, majd otthon.

Szombatra virradó éjjel aludtam este 9-től reggel 6-ig, alig tudtam magamhoz térni, majdnem lekéstem a buszt, de nagyon boldog és kipihent voltam. 11-ig dolgoztunk, aztán Tündivel kimentünk a HOW-i piacra. Nagyon jó volt, láttunk lámákat meg találkoztunk a télapóval, fotózkodtunk, ittunk forralt bort és ettünk mellé finom sütit. Meg elköltöttem a heti kajapénzem a charity-ben, vettem egy kva jó Zara pufimellényt, meg egy Memory párnát, már azon aludtam, szuper. A hangulatomnak az is jót tett, hogy Heni korán reggel ismét nekifutott a pénzküldésnek, és végre meg is kapták a lányok. Tündi is vásárolhatott, ajándékokat. Az egy hetes kemény hideg után esett tegnap az eső, reggel korán az egyik ugg-csizmámban indultam dolgozni, még akkor kicsit hideg volt, délután mire hazaértem teljesen átázott. A 12.58-as busszal jöttünk vissza Breconba, Henivel találkoztunk a Morrisons előtt, aztán mentünk csavarogni a charity-kbe főleg, meg a Peacocs-ba, az nagyon jó, néztem gumicsizmát, itt alap a sok eső miatt, meg a pufi mellényemhez az "dukál"!:D (Igen Lillus, van ilyen szó:D) Közben 3-kor találkozóm volt Marcsival, aki beszélni akart velem, aztán még Henivel kimentünk a Homebase-be, ahol találtam megfelelő festéket a fürdőszobára. Ott rengeteg jó cucc van, írtam már, olyan mint nálunk az OBI, csak sokkal jobb, de komolyan. Még néhány ajándék hiányzik, azokat a jövő héten meg kell vennem, remélem haza is jutnak - velem együtt. Mert ha a személyim meg is érkezik időben, még mindig ott van annak a lehetősége, hogy beleszól az idő. Mert most például le vannak zárva a repterek és a Channel Tunnel (Csalagút), és ahogy hallottam, Németországban hófúvás van. Semmi sem egyszerű.

Ma pihenek, szépségnapot tartok, és angolozok. Ennyi. Remélem tudok aludni egy kicsit délután. Az idő rohan, mert egész héten dolgozok. Tündi is gyűri keményen, kicsit ki vagyunk purcanva estére, de így hogy van társaságom, teljesen más. Sokkal jobb. Ő egyébként kért halasztást a suliban, ahová jár -az angol miatt -, tehát valószínűleg nyár végéig marad, viszont azt sem a Hendersonnál tervezi eltölteni. Ha találna Breconban munkát, rögtön váltana. Igaza van, havi 90 font az átjárás. Előbb-utóbb én is azt teszem, de még nem akarom. Járt utat járatlanért.. Meg csípem az ottaniakat.

Most kicsit rosszul vagyok, a vércukrom az egekben. Írás közben benyomtam egy csomó Cadburry csokit:D Nagyon fincsi.. Majd viszek haza. Ezzel is az volt a tervem.. de ezek szerint túl korán vettem meg:D Mindenkinek minden jót kívánok, nemsoká találkozunk!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hakapeszi-maki.blog.hu/api/trackback/id/tr992493886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iriiis 2010.12.06. 17:33:05

Anyuci, nem szeretem amikor ennyire negatív vagy.. attól mert nem hiszel dolgokban (ami sztem se baj) nem kell ennyi rosszra gondolni! Amúgy is könnyebb úgy átvészelni, ha hiszel a dolgok jó végkimenetelében! Biztos hogy itthon leszel és kész, mellesleg megmondtam Lillusnak h fogadjuk h meg lesz a személyid.. erre 2 nap múlva szólt h megvan. Vigyázz mert hisztis öregasszony leszel ha így folytatod!:D Amúgy úgy döntöttem vehetsz nekem gumicsizmát :P(de ne legyen tarka-barka) Sajnos a tartozásaim mellett most igen csak vissza kell magam fogni! De engem is ér 1-2 pozitív dolog a suliban mind amellett h az ofővel nem vagyunk "puszi pajtások"..Pl ma 5ös lett a turizmus zh-m hoppáááá, a holnap még ijesztő mert kikapom a jogot is!:D Ma elaludtam a suliban, h gondolják ezek h 8 órát csücsülj szépen egy padban.. nem normálisak!:D Amúgy no stress mutti, szóltam h hétfön fizetek ha tetszik- ha nem. Hmm a miki fellépés szupi volt, voltak fények, közös póló, jó hangulat.. nagyon tetszett. Ma megyünk Moncsal megnézzük a karácsonyi vásárt, meg én is iszok végre forralt bort:)) Mire jössz haza elkészítem a specialitásom.. carbonara spagetti lesz khmm:P:D Jajjj képzeld, Lolától kaptam a miki csomagot és tudod mi volt benne??:DD Egy cd, amin ő és Dorina énekelnek 2 karácsonyi és 2 igazi mai slágert.. azt hittem dobok egy hátast...:D Sztem ezt a kattantságot rájuk ragasztottam!!!:D Nah jolvan anyuci, nagyon más nincs.. csinálom a dolgaim jó kislány módjára! Olvasom a könyvet is amit Lillustól kaptam.. bejövőőős;) na puszikállak, és nemsoká látlak ;)<3

Hakapeszi_Maki 2010.12.06. 22:25:58

Nyuszim, köszönöm a biztatást, de még nincs meg a személyim, vagyis nincs nálam. Nem is kapom vissza:( Mint ma kiderült, írnom kell egy kérvényt, abban megindokolni, hogy miért kell feltétlenül visszautaznom (a karácsony nem elég nyomós ok), szóval beírom hogy orvosi vizsgálat miatt, és a Home Office-tól kapok - elméletileg - valami ideiglenes cuccot:( Szóval még nem futott le a dolog, csak 1x jussak haza, ezerrel rohanok útlevelet hosszabbíttatni. Carbonara spagetti..? a nevétől is ég a gyomrom:D Egymillió puszi a macská(k)nak:D
süti beállítások módosítása