HTML

Wales

az új életemről az ismerősöknek, barátoknak és azoknak, akik szurkolnak, hogy sikerüljön

Friss topikok

  • Hakapeszi_Maki: Koszi a biztatast, minden barati tamogatas jol esik, meg ha csak a tavolbol is. Ha tovabbra is olv... (2011.02.22. 18:28) 2011.02.15.
  • Iriiis: Gratulálok Anyuci a lakáshoz, nagyon örülünk neki! Biztos szép és jól érzed magad benne. Hiányzol!... (2011.02.13. 21:23) 2011.02.08.
  • Hakapeszi_Maki: Nyuszim, köszönöm a biztatást, de még nincs meg a személyim, vagyis nincs nálam. Nem is kapom viss... (2010.12.06. 22:25) 2010.12.05.
  • Iriiis: Anyucim, nem csinálok belőle problémát ha végül te viszel Londonba!:P Amúgy spinning-re gondoltál?... (2010.11.22. 16:48) 2010.11.21.
  • Lilla21: én tudom mííí az bíbíbíííí :P:P pusziii (2010.11.01. 13:56) 2010.10.31.

Linkblog

2011.02.08.

2011.02.08. 18:49 Hakapeszi_Maki

Ismet a konyvtar, kedd este, szombaton - vegre! - tuloraztunk, szoval nem tudtam irni.

Sok minden tortent es tortenik, a legfontosabb hogy hetvegen koltozom egy kis lakasba, egyedul, legalabbis egyenlore. Szervezes alatt van hogy esetleg kijon egy baratom, akivel osztozhatnek a koltsegeken, de most meg egyedul leszek.

Terveztem a koltozest egy ideje, de nem lattam realis eselyt ra hogy megvalosuljon rovid idon belul, mivel itt elore szoktak kerni egy honapot es kernek egy honap un. bond-t, ami egyhavi rent, vagyis berleti dij. Ami a legolcsobb lakas eseteben is azt jelenti, hogy egyosszegben ki kell csengetni 720 fontot. Szoval megvettem a mult heten is a Brecon&Radnor-t, a helyi ujsagot, es talaltam ezt a hirdetest, garzonlakas kiado. Keves infot adott meg, szinte csak egy telefonszamot, ezert raallitottam Ross-t. De ezt nem reszletezem tovabb, mert a mult heten leirtam. Szoval vasarnap szemelyesen talalkoztunk a fickoval, eljott Olgi segiteni, aki itt el nehany eve mar itt el es jol beszel angolul. Ugyan a ficko, aki mellesleg ugy nez ki, mint Robbie Williams azzal inditott, hogy van meg ket erdeklodo, de mire a lakasnezes es beszelgetes vegere ertunk, enyem volt. Annyira szimpik voltunk neki, hogy ott eldontotte, hogy nekem adja ki.

Penteken talalkozunk ismet, akkor ki kell csengetnem 295 fontot, amihez kernem kellett sajnos eloleget Robert-tol, de nem erdekes. A lakas klassz, nem is olyan kicsi mint gondoltam, a varos kozepen van. Az utcarol nyilik egy ajto, ha azon belepunk rogton lepcson kell felmenni, a lepcso tetejen balrol van az en(:D) ajtom. Belepunk egy kis eloszobaba, onnan balra van a nappali es a konyha egyben, kellemes, mely ablakkal, tehat jo vastag a fal, szemben a furdoszoba, tusoloval es wc-vel, jobbra pedig a halo. A haloban van egy nagy franciaagy, vastag matraccal, persze padloszonyeg, es ad a ficko egy ejjeliszekrenyt, egy fiokos es egy fonott szekrenyt. Ezeket lattam is, a padlason van, ui. van(lesz) sajat padlasom, ami tiszta, leszigetelt es a konyha plafonjan van a feljarata, de csak egy ajto, ha azt lenyitom le tudok huzni egy letrat.

A furdo kicsit, tusolokabin van, mogotte a wc, ott is ablak a wc mellett, szemben mosdokagylo. Mosogep nincs csak a folyoson, de errol kesobb. A nappaliba ha belepunk valojaban a konyhaba lepunk, de el van valasztva konyhai pulttal, az linoleumos, a pulttol viszont padloszonyeg van. Volt ott egy kanape, de mondtam hogy koszonom nem, Olgitol veszek egy ujat, ami kinyithato franciaagynak. Szinten Olgi ad kolcson egy tv-t. Ami izgalmas, hogy nincs futes a lakasban, elektromosan kell megoldani, tehat vennem kell mondjuk egy olajradiatort, amire sajnos nem lesz penzem meg a heten, es kb. egyhetes szelviharos/esos ido utan ma reggelre ismet fagyott:( Szoval ket pizsama, halozsak es meg ugy a birkatakaro.

Az aramot elore meg kell venni, van egy kulcsszeru valami amit fel kell tolteni x osszeggel, es hasznalom amig van rajta penz.

A lepcsotol jobbra, a leendo lakasommal szemben folyoso van nehany ajtoval, azok szobak, ketto vagy harom fo lakik itt, nekik kozos a konyhajuk es a furdojuk. A konyhaban van a mosogep, azt hasznalhatom, de mivel az aramot ok fizetik amivel mukodik 2 mosasert egy fontot kell fizetnem, ami egyaltalan nem sok. Nem talalkoztam senkivel mig ott voltam, biztos dolgoztak. Sajnos a leendo lakasomban huto sincs, azt is be kell szereznem egyet, olcson, hasznaltan, sztem legjobb lesz ha mozgositom a charity shop-os ismerosomet, Shirley-t. Elhozzak akar masik varosbol is. Van itt egy nagyon szupi hasznalt butoros is, oda is benezek, kell majd akasztos szekreny meg dohanyzoasztal is, tobbek kozt. Meg nincs edenyem se, Ross maris intezkedett es szerzett nekem 4 feher bogret meg egy hatszemelyes evoeszkoz-keszletet. Ross sokat segitett, nagyon kedves.

Nagyon varom a hetveget, miutan penteken alairtuk a szerzodest megkapom a kulcsot, szombaton takaritok es vasarnap koltozok. Heni koltoztet. Egyenlore csak a nappalit fogom hasznalni, meg persze a furdot, nagyon gyors tusolasok lesznek a jovo heten. A nappalit legalabb be tudom futeni az elektromos tuzhellyel egy kicsit, aztan jovo heten megveszem az olajradiatort.

A tulaj - Tyrone -, aki ugy nez mi mint az "oreg" Robbie Williams - Tyrone egyebkent 49 eves -, nagyon rendes es rugalmas, a bond es deposit tekinteteben is, ez osszesen 230 font, meg ugye fizetem az elso heti rentet is mar, szoval ha valami miatt surgosen koltozni kell, vagy nagyobb/masik lakasba mennek - van neki az is -, akkor visszaadja vagy atviheto a masik lakasra.

A tax heti 12 font korul lesz, kedvezmennyel, mert aki egyedul berel lakast az kap 25 % kedvezmenyt a council tax-bol, vagyis onkormanyzati adobol, ugyanis itt van hazado. Be kell mennem az onkorm.-hoz, bejelenteni a berlemenyt es utalni a penzt azt hiszem havonta. A banknak adok megbizast erre, szinten adok arra is hogy Tyrone-nak hetente utaljak a rentet.

Szoval kicsit felek is, nemcsak idegenben vagyok hanem mostmar egyedul is hamarosan - de orulok is, mar jo ideje nagyon nem ereztem jol magam Henieknel.

Mas. Felvett a Henderson egy lengyel fickot, Roman-nek hivjak, ma dolgozott eloszor. A felesege Heni kolleganoje. Egy fekete Ford Mondeo-val jar, ma vele mentunk, napi 2.5o-et fog kerni az utert, ami jo, kevesebb mint a buszjegy, raadasul nem fagyunk szet a megalloban allandoan - mint pl. tegnap is, mikor egy orat vartunk es mar kezdett nagyon lehulni, reszkettem ugy faztam. Ma reggelre tiszta der lett minden, szoval nem mertem futni, de egyebkent a mult heten mindennap sikerult, mert ugyan szelvihar es eso volt, a dzseki megvedett. Olyan ereje volt a szelnek, hogy fakat csavart kis, halalos aldozat is volt, egyszer majdnem kirugtam a sajat labam futas kozben, mert ahogy emeltem nekicsapta a szel a masik labamnak. Ha szembol fujt szinte ra tudtal hasalni, eskuszom. Raadasul esett is, szoval tele van a tokom a walesi idojarassal. Esernyonyitas eselytelen, illetve feler egy halalos itelettel, marmint az esernyore nezve.

Ma reggelre viszont fagyott, es aztan megenyhult, sutott a nap es erezni lehetett a meleget is. Majd csak tavasz lesz mar vegre, nem fagyok meg a frissen berelt garzonomban:D

Biztos tortent mas is, de ez a leglenyegesebb, a lakastema, mire legkozelebb irni tudok mar lehet hogy be is koltoztem. Nem szamitanak a nehezsegek csak az, hogy vegre onnan el tudok jonni es ha lesz is lakotarsam, csak olyasvalaki, akivel tudom hogy jol ki tudok jonni. Hiszen az en erdekem, hogy valakivel osztozzam a koltsegeken, meg azert egy jo kis filmet is szorakoztatobb valakivel vagy valakikkel egyutt nezni, mint egyedul. Na nem mintha lenne dvd-lejatszom..:D

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hakapeszi-maki.blog.hu/api/trackback/id/tr382647428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iriiis 2011.02.13. 21:23:31

Gratulálok Anyuci a lakáshoz, nagyon örülünk neki!
Biztos szép és jól érzed magad benne.
Hiányzol! Vigyázz magadra!
süti beállítások módosítása