HTML

Wales

az új életemről az ismerősöknek, barátoknak és azoknak, akik szurkolnak, hogy sikerüljön

Friss topikok

  • Hakapeszi_Maki: Koszi a biztatast, minden barati tamogatas jol esik, meg ha csak a tavolbol is. Ha tovabbra is olv... (2011.02.22. 18:28) 2011.02.15.
  • Iriiis: Gratulálok Anyuci a lakáshoz, nagyon örülünk neki! Biztos szép és jól érzed magad benne. Hiányzol!... (2011.02.13. 21:23) 2011.02.08.
  • Hakapeszi_Maki: Nyuszim, köszönöm a biztatást, de még nincs meg a személyim, vagyis nincs nálam. Nem is kapom viss... (2010.12.06. 22:25) 2010.12.05.
  • Iriiis: Anyucim, nem csinálok belőle problémát ha végül te viszel Londonba!:P Amúgy spinning-re gondoltál?... (2010.11.22. 16:48) 2010.11.21.
  • Lilla21: én tudom mííí az bíbíbíííí :P:P pusziii (2010.11.01. 13:56) 2010.10.31.

Linkblog

2010.10.18.

2010.10.18. 12:02 Hakapeszi_Maki

Hétfő délelőtt, nem a szokásos reggeli menetrendet követően. Mindjárt 11 óra - itteni idő szerint - vagyis otthon dél lesz rögtön. Nemrég értem vissza Hay-on-Wye-ból (ezek a walesi nevek... - tényleg walesiek, nem angolul vannak), állásinterjún voltam a Hendersonnál. Tegnap minden bajom volt, próbáltam maximálisan felkészülni az állásinterjúra, ami nem annyira sikerült, mivel itt papírvékonyak a falak. Az itthoniak a nappaliban tévéztek, én szinte ugyanazt hallgattam a nappali fölötti kis szobámban, szóval nem igazán tudtam se tanulni, se aludni, de ezt hagyjuk is inkább. A lényeg, hogy alaptalan volt a félelmem, mindent értettem amit a hölgy mondott, és szinte azzal kezdett, hogy hányas lábam van. Azzal gyorsan kerített is nekem egy bakancsot, amiben majd dolgozni fogok. Azt nem írtam még, hogy 6.40-kor ment a busz, 7.15-kor értem át, a munkakezdés 8-tól  van 16.30-ig hétfőtől csütörtökig, pénteken 15.30-ig, ami tökmindegy, mert nem jön vissza Breconba busz csak 16.58-kor, viszont hétfőtől csütörtökig igencsak sietnem kell majd hogy elérjem. Nem mintha messze lenne a megálló, de át is kell öltöznöm. Szombatonként is szoktak dolgozni, nem mindig, de olyankor 6-11 vagy 7-11 a munkaidő, mondtam hogy nincs buszom, de az sem probléma hogy amiatt később érek majd be.

Szóval a munka piszkos, ők cipőt, kesztyűt, fülvédőt és maszkot biztosítanak - és ennyi. Vigyek magamnak ócska, melegebb ruhát, dzsekit, mert nem meleg az üzemcsarnok. Ha véletlenül viszek vagy olyan cuccban megyek, már ma dolgozhattam volna. Kérdezte a hölgy - Lynn Roberts -, hogy mennyi ideig szándékozok maradni, de ennyi. Semmi süketelés, hogy miért szeretnék náluk dolgozni meg hasonlók. Szerintem emberhiánnyal kűzdhetnek, Hay-on-Wye kisebb mint Brecon. Kaját, kávét vigyek, teát is, kérdeztem a szekrényt is de a választ már nem annyira értettem, van valahol valami, majd holnap kiderül. Az órabérem 5.98 font lesz, ebből lejön a NI+tax, vagyis tb és adó. Az adót viszont majd visszakapom elméletileg. Ma egyébként megjött a NI számom, ami miatt Swansea-ben voltam, elég gyorsan, ott azt mondták hogy 4-6 hét is lehet. Gép mellett fogok dolgozni, azt mondta Lynn hogy nagyon egyszerű munka lesz, kisebb alkatrészeket gyártok? vagy csomagolok? Hát igen, ez is holnap derül ki.

Vártam másfél órát a buszra HoW-ban, ezért persze feltérképeztem a megálló környékét. Kapásból 4 régiségboltot találtam, meg charity-shopot is, elég jót. Péntekenként és/vagy szombatonként lesz időm bóklászni, meg végre pénzem is talán. Hetente fizetnek folyószámlára, a ledolgozott hét utáni hétfőn utalják rá a keresetet. HoW egyébként szintén nagyon szép hely, rengeteg könyvesbolttal. Ez itt Nagy-Britannia könyv-központja, itt rendeznek évente egy hatalmas könyvvásárt, olyankor mindenhonnan özönlenek az árusok és a vevők.

Breconba érve egyenesen a Lloyds-hoz mentem bankszámlát nyitni. Elkérték a személyimet, lemásolta a hölgy és megkérdezte, mikor tudok visszamenni. Nagyon nehezen értettem meg, lényeg hogy 13 h-kor megyek vissza, vagyis 1-kor itteni idő szerint, meg ők így írják. Addigra kész lesznek a papírokkal, csak alá kell írogatnom. A K&H példát vehetne róluk:D Egyébként azért ezt a bankot választottam, mert ingyenes az utalás, feltétel min. havi 3 font beérkezése a számlára - ha most kérik bajban leszek, mert nincs annyim, viszont van néhány euróm, remélem jó lesz -, meg még elég sok jót hallottam róla, a NatWest-tel szemben, ahol pl. 20 font egy átutalás. Kapok - ha kérek -társkártyát, amit a lányok használhatnak otthon fizetésre meg pénzfelvétre. De majd mindennek utána járok, hogy a legolcsóbb, mert az otthoni számlám is megvan.

A buszjegy kva drága volt, 6.40, Heni 6 fontot tett ki, még jó hogy azt a kis apróm őrizgettem. Visszafelé megkérdeztem, hogy nincs-e olcsóbb megoldás, a sofőr ajánlotta a hetijegyet - weekly tickets -, amivel megspórolok 12 fontot szerinte. Nem számoltam utána, de ha szombatonként is járni fogok az 38.40 lenne, a hetijegy pedig 20.50. Nyilván ő heti 5 nappal számolt, így még jobban megéri.

Egyenlőre ennyi, nagyon örülök, bár persze mennék is haza, de nem lesz talán annyi időm ezen agyalni. A lányok továbbra is nagyon hiányoznak, főleg amiatt sajnálom hogy nem vagyok otthon, hogy eltelik az a kis idő amíg még velem lehetnének, hiszen hamarosan végleg elköltöznek. De mindig elterelem a gondolataimat erről a témáról, dolgozom amennyit tudok, vállalom a szombatokat is hogy minél gyorsabban teljen az idő karácsonyig. Mert akkor megyek haza, akár gyalog is:D Persze visszajövök, vagyis most úgy gondolom. Amennyiben lesz munkahelyem. És ha rajtam múlik lesz. Végre lehetőségem lesz hogy egyenesbe hozzam a dolgainkat, sőt még meg is előzzem magunkat egy kicsit. Legalábbis ez a terv.

Miután dolgozó ember lettem a blogolásra sem lesz időm, de igyekszem majd néhanapján írni néhány sort a fejleményekről. Túl sok visszajelzést nem kaptam, tehát úgy tűnik, hogy - a lányaimon kívül, nekik meg úgyis elmondom szóban - a kutyát sem érdekli, mi van velem:D Ennek örülök, sajnálnám ha betöltetlen űrt hagytam volna magam után Orosházán:D 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hakapeszi-maki.blog.hu/api/trackback/id/tr702380621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iriiis 2010.10.18. 20:12:15

Nyugi Anyuci, mindig a nyakadon maradunk..:P:D
Kitartást, és élvezd a kint létet!!:)

puszika
süti beállítások módosítása